28 maj 2012

Inspirerande Måndag med Marie/Mison

Idag bjuder jag på en enkel tutorial till en resedagbok jag gjort till min 8-årige son.

Du behöver: Spillbitar, minialphas, en anteckningsbok med randiga blad, stämplat motiv, dies/punshar, lim, sax, penna.


1. Klipp till en bit mönstrat papper som är något mindre än framsidan på boken. Runda gärna hörnen om du har en hörnrundare.


2. Klipp till och puncha ut dina dekorationer efter tycke och smak. Jag har använt spillbitar ut "Dottie kollektionen". 



3. Lägg nu ut dina dekorationer på det större papperet som du ska ha som framsida. Jag flyttade runt och provade mig fram innan jag limmade fast mina dekorationer på papperet. När du limmat vänder du papperet och klipper bort eventuellt överskott.


4. Nu är det dax att bestämma var det stämplade motivet passar in. Jag har använt mig av "Freddy Flygare". När du limmat fast motivet sätter du dit bokstavstickerns där de passar in. Som en extra detalj har jag valt att sy en söm över bokstäverna.


5. Nu limmar du fast din framsida på framsidan av boken med ett bra lim. Var noga med att sätta lim ända ut i kanterna på papperet, annars är risken att det fastnar och rivs sönder när boken stoppas i väskan. Sist av allt highligtar jag runt några av stjärnorna med en svart tuschpenna. Volà - så här ser slutresultatet ut.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar