7 maj 2012

Inspirerande Måndag med Leia

Idag är det min tur att sprida lite inspiration här i bloggen! Eftersom jag är barnsligt förtjust i de prickiga papprena kommer här en kavalkad i prickigt =).

När jag var liten gillade jag Spöket Laban och nu läser jag de fina böckerna för mina barn. Det känns extra kul att pyssla med Sandbergs härliga figurer, de känns så glada och jag blir lite nostalgisk! De är ganska "snabbpysslade" och mina grabbar gillar att få sitta med och pyssla.


Ett färgglatt bra-att-ha-kort! Färglagt med Copics.


Det här kortet ska vi skicka till en liten kille som precis blivit storebror. Självklart ska den 
stolta storebrodern få ett eget kort, vi kan ju inte bara uppvakta lillasyster ;-)


Jag har dammat av mina distress-refiller igen, efter några månader i exil får de komma tillbaka till pysselbordet igen. Det är väldigt rogivande att färglägga med dem, bara man tar sig tid att öva ;-)


Här kommer lillasysters kort, som ni ser har jag gjort dem med samma enkla upplägg. Jag gillar att skriva bebisens namn på kortet men de nyblivna föräldrarna har inte riktigt bestämt sig än så det får räcka med den fina välkommen-stämpeln.


Materiallista:
Papper: Dottie Collection: Red, Yellow, Green and Purple
Stämplar: Prins Bus, Prinsessan Busan, Till en buusig kille och Välkommen till världen

2 kommentarer:

  1. Javisst blir man nostalgisk =) Det var jättelängesedan jag läste dom böckerna........men om jag inte minns fel så blev väl spöket laban rädd för sina egna kedjor väl,hih.
    Stämplarna är så söta och håller med om att de prickiga papprena är underbara!
    Så omtänksamt att storebror får sitt eget kort, mycket smart och klokt tänkt!!
    Kram Iffa

    SvaraRadera